בעקבות המצב הביטחוני: בג"צ דחה את הריסת בית הכנסת 'איילת השחר'

בנצי לייזרוביץ | צילום: בעריש פילמר No Comments on בעקבות המצב הביטחוני: בג"צ דחה את הריסת בית הכנסת 'איילת השחר'
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בג"צ החליט הערב (ראשון) לדחות את ההריסה של בית הכנסת 'אילת השחר' בגבעת זאב עד לתאריך 5 לנובמבר בעקבות המצב הבטחוני השורר בארץ.

כזכור, מיד לאחר חג הסוכות דחה בג"ץ את העתירה שביקשה למנוע את הריסת בית הכנסת ובעקבות כך – על פי בית המשפט – על המדינה היה להוציא צו הריסה לבית הכנסת בתוך שבוע ימים.

מי שתקף את בג"צ באופן חריף ביותר הוא השר לשירותי דת דוד אזולאי שאמר ב'מדברים אקטואליה' עם בצלאל קאהן ודוד חכם כי "בג"ץ הוא המקטרג הגדול של עם ישראל", כמו"כ, קרא השר "לבוא ולמנוע בגופינו את הריסת בית הכנסת ואת החלטת בג"ץ".

השר דוד אזולאי

השר דוד אזולאי

השר אמר ב'קול חי' כי "הייתי מצפה מבית המשפט שיגלה קצת רגישות ויחזור בו מהחלטתו. כמו"כ, גם אי אפשר להעסיק בתקופה זו את המשטרה בהריסת בית הכנסת, הם עסוקים בהצלת חיי אדם. זה לא בושה שבית המשפט יחזור בו מהחלטתו".

אזולאי סיפר כי "גם אני וגם יו"ר ש"ס איה דרעי, פנינו לראש הממשלה על מנת לדחות את ההריסה עד שיבנה מקום חילופי. לצערי זה נדחה רק לאחר החגים, וכעת בית המשפט – בזריזות נוראית – שלא ראיתי ככה בשום מקום שבית המשפט גילה זריזות כזו קבע להרוס את בית הכנסת, דווקא בימים אלו שאנחנו זקוקים לתפילה ולשלום", תקף השר.

כאמור, הערב דחה בג"צ את מועד הריסת בית הכנסת.



0 תגובות